אבי גבאי תומך בפתיחת עסקים בשבת

איתי גדסי No Comments on אבי גבאי תומך בפתיחת עסקים בשבת

כפיה חילונית: גבעתיים מתכוונת לשנות את צביון העיר וזוכה לתמיכה מיו"ר העבודה, אבי גבאי • וגם: האם החוק חלול ומרוקן מתוכן מעשי?

אבי גבאי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיון סביב פתיחת עסקים בשבת בישראל מתרחב. לצד מאבק השבת אותו מובילים חברי הכנסת החרדיים והדתיים בכנסת, נראה כי יש מי שמנהל מאבק דווקא שיאפשר הרחבת חילולי השבת. בגבעתיים הודיע ראש העירייה, רן קוניק, כי בכוונתו להציע חוק עירוני שיאפשר מעקף לחוק המרכולים שעבר לאחרונה בקריאה ראשונה בכנסת וצפוי לעבור בקרוב בקריאה שניה ושלישית.

אלא שהמהלך שעורר תמיהה ציבורית מהרצון לשנות את פני העיר גבעתיים בשבתות. חרף זאת, ראש העיר זכה אמש (ראשון) לתמיכה מיו"ר המחנה הציוני – העבודה, אבי גבאי.

"שוחחתי הערב עם ראש העיר גבעתיים רן קוניק" כתב אמש גבאי והצהיר כי הוא "תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת. חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם – מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".

בכך, ממשיך גבאי את הקו האנטי דתי אותו הוא מנסה להוביל מאז היבחרו. כזכור, לפני מספר חודשים התראיין גבאי בתכנית מהדורת הבוקר עם מרדכי לביא ואמר כי הוא תומך בגיורים רפורמים.

יצוין, כי בסמכותו של שר הפנים, אריה דרעי, לעכב את החוק העירוני של גבעתיים ב-60 יום בהם כאמור, צפוי חוק המרכולים לעבור בכנסת ואו אז יבטל דרעי את החוק העירוני.

גורם בכיר אומר כי "כל ניסיונות העברת חוקים מסוג זה אלו ניסיונות לקושש קולות לקראת הבחירות שיערכו בשנה הקרובה בתחום המוניציפאלי". עוד ציין הגורם כי מי שתומך מאד בחוק המרכולים הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שיועד כי חזרתו של ליצמן למשרד הבריאות לתפקיד סגן שר תלויה בהעברת החוק.



0 תגובות